Jonathan Safran Foer “Tree of Code”

Jonathan Safran Foers kommer nu med sin nye bog med titlen “Tree of Code”. Det er mere end en usædvanlig bog…Et kunststykke..En helt ny historie gjort ud af die-cut sider fra hans yndlingsbog Bruno Schulz s”The Street of Crocodiles”. Værket er lavet ved at udforske sidernes og ordenes fysiske forhold til hinanden og via en svær die-cut teknik har Foer forsøg på at skabe en meningsfuld fortælling med en eksisterende tekst.

Takket være Die Keure, en belgisk printer, lykkedes det at udføre den store udfordring det var at lave en bog med en die-cut på hver eneste side. Det tog over et år at skrive, opskære og proto-skrive senere. Bogen er lige så meget et skulpturelt objekt, som det er et værk af mesterlig storytelling. Bogen vil blive udgivet 15 November 2010

 

meget mere om bogen her : http://www.visual-editions.com/

 

  1. #1 by imangelafbedre on februar 23, 2011 - 1:23 pm

    Ihh, jeg glæder mig til at læse den. Jeg har dog ikke set den i DK endnu…

    Jeg elsker JSF!

    • #2 by R U M T O S S E T on februar 23, 2011 - 4:41 pm

      Jeg ville nok gå på udkik på nettet Amazon og lign…Ha der rart😉 og tak for indput

Skriv et svar

