Zac Freeman container art

ZAC FREEMAN : // Jeg startede med at lave disse typer kunstværker i 1999. Værkerne er udelukkende lavet ud af indsamlet skrammel, fundne objekter og ting fra papirkurven. Jeg limer små stykker affald til en træ plade for at danne et givent billede, som regel ansigter, hvilke alle kun kan ses og opleves på afstand.

Jeg var interesseret i at kommunikere via visuel repræsentation i tilsyneladende 2-dimensionelle rum, og gennem virkelige objekter, objekter der i sig selv er 3-dimensionelle.

Det er meget vigtigt for mig, at jeg optage virkelige objekter ind i kunsten, i modsætning til et normalt malet eller fotograferet billed, da det for mig givet et langt bedre udtryk for det jeg gerne vil illustrere

Jeg føler affald som materiale er langt mere kraftfuldt. Det er en virkeligt ting, man kan regne med, der findes i denne tid / sted og bærer en energi og historie i sig selv.//

  1. #1 by christina on november 21, 2010 - 5:07 pm

    hold da op…sikken et arbejde..jeg har nok lige lidt at lære i forhold til det jeg laver af “Shanes Verden” lock af like med ungerne på mit arbejde…og jeg skal da lige vise dem dette..wow. Christina.

    • #2 by R U M T O S S E T on november 21, 2010 - 5:24 pm

      Intet kan gøre mig gladere end at vide der går inspirende energi videre fra dette univers…. 😉

Skriv et svar

